Komunikat

Użytkowniku, przeglądasz archiwalną wersję strony. Jej zawartość przedstawia stan na 07.03.2023 r.

Aktualna wersja witryny Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu znajduje się pod adresem: www.awf.poznan.pl

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

 

cdks b opiscdks b programcdks b kadracdks b rekrutacjacdks b cennikcdks b kontakt

Opis kierunku

Cel:
- Rozwój kompetencji menedżerskich w zakresie zarządzanie obiektami sportowymi przy uwzględnieniu ich specyfiki i wielkości, w tym:
- dostosowanie się do europejskich standardów zarządzania obiektami sportowymi;
- poznanie różnych form prawnych zarządzania obiektami sportowymi w Polsce i na świecie;
- zwiększenie dochodowości obiektów sportowych i ich komercyjne wykorzystanie;
- obiekty publiczne (hale, baseny, boiska) – zasady finansowania, a koszty utrzymania,
- cel społeczny a cel komercyjny funkcjonowania różnych obiektów sportowych;
- wykorzystanie partnerstwa publiczno-prywatnego w celu rozwoju bazy sportowej.
- Celem nadrzędnym jest tworzenie nowych miejsc pracy i zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy w obszarze specjalistycznej wiedzy związanej z zarządzaniem obiektami sportowymi;
- Wzbudzenie potrzeby rozwoju kompetencji przez obecnie zarządzających obiektami

Sytuacja na rynku:
Większość obiektów sportowych w naszym kraju jest zaniedbana, wymagająca remontów i zazwyczaj trudno dostępna dla osób niepełnosprawnych. Obiekty sportowe nie są traktowane jak produkt sportowy, którym należy zarządzać i sprzedawać usługi. Z drugiej strony w ostatnich latach powstało zwłaszcza w małych gminach sporo boisk, hal, basenów finansowanych również ze środków Unii Europejskiej. W wielu przypadkach wprowadzono marketingowy system zarządzania obiektem, jednak często nowoczesne obiekty nie są w pełni wykorzystywane przez lokalną społeczność, a liczba imprez jest zbyt mała.

Maleje patronat Państwa, rośnie również zadłużenie miast i gmin, a ponadto ograniczone w najbliższych latach będą środki z Unii Europejskiej. Wpłynie to na powstawanie nowych form organizacyjnych zwłaszcza w formie spółek z udziałem jednostek publicznych, a także rozwój wszelkiego rodzaju projektów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

W obszarze polskiej infrastruktury sportowej wyróżniamy obiekty, które należy rozbudowywać i modernizować, obiekty nowoczesne często budowane pod kątem imprez międzynarodowych. Pojawiła się również w naszym kraju spora liczba obiektów czy urządzeń rekreacji masowej. Co więcej obiekty nie są w pełni wykorzystane, zarówno w ujęciu komercyjnym jak i prospołecznym. Poprzez wieloletnie zaniedbania w polskim sporcie zarówno w systemie zarządzania jak i edukacji menedżerów obserwuje się wyraźne braki kadry menadżerskiej zdolnej do kierowania organizacjami sportowymi oraz profesjonalnym animowaniem sportu.

Marketing i zarządzanie obiektami sportowymi jest ciągle rozwijającą się techniką, nową na polskim rynku i choć coraz częściej wykorzystywany w działalności organizacji sportowych czy komercyjnej działalności podmiotów gospodarczych, to nadal jest to stopień niedostateczny. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest, poza niskim poziomem sportu polskiego, także zbyt mała liczba profesjonalnie przygotowanych pracowników, tak w obszarze sportowym jak i biznesowym.

Marketing i zarządzanie obiektami szczególnie prowadzony na polu sportu jest techniką wyjątkową w zakresie znajomości tematyki. By być dobrym specjalistą od zarządzania obiektami sportowymi, bądź menedżerem sportu należy sport znać i rozumieć jego specyfikę przy jednoczesnym rozwoju kompetencji z zakresu nauk ekonomicznych.

Niezwykle ważnym argumentem do poszerzenia swoich kompetencji jest program „Moje boisko – Orlik 2012”. W 2012 roku na terenie Polski i Ukrainy organizowane będą piłkarskie Mistrzostwa Europy. W ramach aktywizacji polskiego społeczeństwa, a zwłaszcza młodzieży postanowiono wybudować 2012 obiektów sportowych w polskich gminach, na których mogłyby być rozgrywane zawody sportowe. Jednak aby były one w pełni wykorzystane niezbędne jest zaangażowanie osób posiadających wiedzę z zakresu komercyjnego wykorzystania obiektu (wynajem dla firm, ligi amatorskie, powierzchnia reklamowa) jak i zagospodarowania czasu wolnego lokalnej społeczności poprzez organizacje imprez sportowych. Niewątpliwie obecne zapisy ustawy zakazujące jednostkom samorządu terytorialnego czerpać korzyści finansowe z wynajmu obiektów czy sprzedaży powierzchni reklamowej ulegną zmianie. Rosną koszty utrzymania tego typu obiektów. Wiele jednostek nie było na to przygotowanych. Poza tym pojawia się również cel społeczny i zadanie związane z rozwojem kultury fizycznej wśród lokalnej społeczności.

Szkolenia umożliwią również aktywizacje lokalnych struktur samorządu terytorialnego i środowisk gospodarczych do współpracy i współfinansowania działalności animatorów i zatrudniania w obiektach sportowych wykwalifikowanej kadry menedżerskiej.

Szkolenia mają również przyczynić się do stworzenia nowych miejsc pracy i poszerzyć perspektywy rozwoju branży sportowej w tym umożliwić pracę wykwalifikowanej kadrze w polskim sporcie.

Dziedzina marketingu i zarządzania obiektami sportowymi w Polsce pod względem naukowym wymaga ciągłej pracy i doskonalenia. Zapotrzebowanie rynku na fachowców rośnie, co wynika z pozytywnych przemian w obszarze sportu a zwłaszcza rozwoju infrastruktury sportowej bardzo często finansowanej ze środków unijnych. Jednak nadal niewiele obiektów może poszczycić się profesjonalnie opracowaną strategią marketingową, nie wspominając o wyodrębnieniu specjalnej komórki zajmującej się promocją sportu.

Obiekty sportowe oferują swoim użytkownikom dostęp do bazy treningowej. Rynek wymusił traktowanie sportu jako produktu i kibica - uczestnika jako klienta. Tylko takie podejście marketingowe może zapewnić osiągnięcie wymiernego sukcesu połączonego z korzyściami finansowymi.

Innowacyjność projektu polega na tym, aby połączyć specyficzną wiedzę beneficjenta o sposobie i realiach funkcjonowania obiektów sportowych, z wiedzą z zakresu marketingu oraz zarządzania. Podczas cyklu szkoleń przedstawione zostaną charakterystyczne elementy marketingu i zarządzania w sporcie oraz podejście partnerskie w biznesie sportowym. Przekazana zostanie wiedza o roli konsumenta sportowego w działalności obiektów sportowych. Omówione będą również zagadnienia związane z instrumentami komunikacji marketingowej. Celem realizowanego projektu jest również uświadomienie środowisku sportowemu i biznesowi potrzeby zatrudniania i uwzględnienia w strukturach organizacyjnych pracowników odpowiedzialnych za marketing i zarządzanie obiektami sportowymi. Beneficjenci przygotowani zostaną do pracy w klubach, związkach sportowych, miejskich ośrodkach sportu.

Wysuwamy również tezę, iż obiekty, które powstaną za pieniądze publiczne same mogą stać się obiektami dochodowymi. Posiadamy rozległą wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi obiektami sportowymi, którą zdobyliśmy m.in. dzięki zagranicznym wizytacjom. Każdy obiekt sportowy pełni rolę podmiotu publicznego – wiążę się to z obowiązkiem pełnienia funkcji społecznych. Warto pokazać, że obiekty sportowe to nie tylko miejsca rozgrywania zawodów, ale również miejsce spotkań oraz rozrywki, czyli aktywizacji otoczenia lokalnego.

 

Dla kogo? 

- Osoby zarządzające obiektami sportowymi;
- Pracownicy działów marketingu i PR obiektów sportowych, w tym hale sportowe, baseny, aquaparki;
- Przedstawicieli miast, gmin, regionów (samorządy lokalne, urzędy miejskie, urzędy marszałkowskie i wojewódzkie);
- Osoby pracujące w jednostkach / firmach, którym podlegają obiekty sportowe;
- Właściciele obiektów sportowych;
- Przedstawiciele inwestorów planujących zaangażowanie w projekty partnerstwa publicznoprywatnego;
- Inwestorów oraz firm z branży infrastruktury meczowej i treningowej;
- Pracownicy ośrodków sportu i rekreacji;
- Zarządcy jednostek i zakładów budżetowych oraz spółek z udziałem miasta/gminy;
- Pracownicy spółek zarządzających obiektami sportowymi;
 

Miejsce pracy:

Beneficjent nabywając niezbędną wiedzę, ucząc się pojęć z zakresu zarządzania i marketingu, poznając język jakim posługuje się biznes może stać się wartościowym menedżerem sportu w zakresie marketingu i zarządzania obiektami sportowymi. Miejsc pracy jest coraz więcej. Już funkcjonuje kilkadziesiąt oddanych stadionów, kilka tysięcy boisk typu „Orlik 2012” oraz obiektów przyszkolnych, nowoczesnych hal sportowych część sfinansowane ze środków unijnych oraz jednostki publiczne funkcjonujące i zarządzające obiektami wartymi kilkadziesiąt milionów w wielu gminach. Na takich specjalistów czeka polski rynek sportowy

 

Forma organizacyjna:
- zjazdy weekendowe (zazwyczaj dwudniowe) lub tryb wieczorowy (w tygodniu);
- harmonogram do uzgodnienia z uczestnikami.

Pakiet uczestnika obejmuje:
- udział w zajęciach;
- certyfikat;
- materiały dydaktyczne;
- przerwy kawowe.

Warunki przyjęcia: Przyjęcie tylko na podstawie świadectwa i bez opłaty wpisowej

Szkolenie trwa 120 godzin.
 

Program

Założenia programowe (wybrane przedmioty i zagadnienia):
- Marketing i zarządzanie obiektami sportowo-rekreacyjnymi;
- Zarządzanie zasobami ludzkimi;
- Tworzenie strategii marketingowej i planu marketingowego;
- Tworzenie biznes planu dla obiektu sportowo-rekreacyjnego;
- CRM w działalności obiektu sportowego;
- Uwarunkowania prawne funkcjonowania obiektów sportowo-rekreacyjnych;
- Narzędzia marketingu sportowego i ich praktycznie wykorzystanie w działalności obiektów sportowych;
- Komercjalizacja obiektu sportowego (zasady i specyfika komercjalizacji państwowych obiektów);
- Prawa sponsorskie i ich aktywizacja;
- Usługi dla biznesu, hospitality (loże VIP, turystyka sportowa);
- Naming rights obiektów sportowych – prawa do nazwy obiektu (różne modele, światowe case study);
- Merchandising i licencjonowanie;
- Rola komunikacji międzyludzkiej i negocjacji w zawodzie menedżera obiektów sportowych;
- Organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych, w tym eventów; 
- Konsument w sporcie; 
- Public relations w sporcie; 
- Źródła finansowania działalności obiektów sportowo-rekreacyjnych; 
- Obiekty sportowe a finanse UE; 
- Specyfika zarządzania małymi i średnimi obiektami sportowym;
- Powierzchnia reklamowa w obiektach sportowych; 
- Metody zarządzania infrastrukturą stadionową; 
- Partnerstwo publiczno – prywatne (PPP), szanse, możliwości, zagrożenia; 
- Zamówienia publiczne; 
- Gminny obiekt sportowy jako podmiot społeczny;
- Rozwiązania międzynarodowe w zakresie finansowania i zarządzania obiektami sportowymi; 
- Menedżer sportowy – rozwój kompetencji; 
- Prawo (wybrane elementy).

 

Program uwzględnia zajęcia specjalistyczne ukierunkowane ze względu na specyfikę obiektu (stadiony, hale sportowe, baseny).

Kadra 
CennikKoszt: 1 900 zł. 
Kontakt

http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt

tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: 

 

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

 

cdks b opiscdks b programcdks b kadracdks b rekrutacjacdks b cennikcdks b kontakt

Opis kierunku

Cel:

- przeciwdziałanie zjawiskom agresji i patologii wśród dzieci i młodzieży, poprzez przygotowanie przez wykwalifikowanych animatorów profesjonalnej oferty zajęć sportowych i sportowo-rekreacyjnych;
- upowszechnianie kultury fizycznej i sportu wśród dzieci i młodzieży celem wyrównywania szans oraz równego dostępu do obiektów sportowych;
- aktywizacja lokalnej społeczności celem poprawy sprawności fizycznej i zdrowia;
- zainicjowanie lokalnych programów sportowo-rekreacyjnych;
- zwiększenie aktywności i efektywności działań klubów: uczniowskich, szkolnych, międzyszkolnych, ludowych i innych stowarzyszeń kultury fizycznej z osobowością prawną, których zakres działania obejmuje rozwijanie sportu;
- przeciwdziałanie patologiom społecznym, pomoc środowiskom trudnym i zubożałym, szczególnie w gminach najsłabiej usportowionych;
- utworzenie nowych form rozrywki dla społeczności lokalnej;
- promocja programu w małych ośrodkach gminnych i wiejskich;
- aktywizacja i integracja lokalnych społeczności poprzez sport. 
 

Sytuacja na rynku:

Jak wskazują wyniki badań aktywność sportowa w Polsce jest na niskim poziomie. Nie jest to tylko problem naszego kraju, ale wielu państw europejskich. W ostatnich dziesięcioleciach sport nie należał do priorytetowych dziedzin w polityce państwa. Skutkowało to w szczególności obniżeniem poziomu aktywności fizycznej społeczeństwa. Jak wynika z badań Światowej Organizacji Zdrowia w społeczności dorosłych wciąż przeważa styl życia daleki od prozdrowotnego. Jedynie 7% Polaków deklaruje systematyczną aktywność fizyczną. Przy wydłużaniu się wieku życia Polaków niesie to poważne zagrożenia dla zdrowia i jakości życia. Oznacza to, że w świadomości przeważającej części polskiego społeczeństwa nie nastąpiła dotąd zasadnicza przemiana. O takim obrazie społeczeństwa w znacznym stopniu decyduje nie tylko dostępność sportu, lecz także uboga oferta programowa dla osób w różnym wieku i różnym stanie zdrowia oraz poziomie sprawności fizycznej.

Zapewne może to zmienić sprawne i umiejętne zarządzanie często nie wykorzystywanymi w pełni obiektami oraz animacja sportu i czasu wolnego. Sport profesjonalny ciągle jeszcze nie przynosi nam pożądanych wyników, biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców. Jedną z przyczyn jest brak zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży przez zajęcia sportowe, a do tego stowarzyszenia i kluby sportowe prowadzą swoją działalność w trudnych warunkach organizacyjnych i materialnych.

Celem szkoleń jest zwiększenie dostępności do sportu i aktywności fizycznej oraz wyrabianie nawyku stałej dbałości o utrzymanie poziomu sprawności i tym samym zdrowia poprzez uczestnictwo w imprezach sportowo-rekreacyjnych. Beneficjenci nabędą niezbędną wiedzę w zakresie animacji sportu i czasu wolnego, aby w przyszłości zachęcać społeczność do aktywności fizycznej poprzez dobrze zorganizowane i promowane wydarzenia. Powinno to być powiązane z programami edukacyjno-wychowawczymi oraz z ofertą zagospodarowania wolnego czasu. Przedłużający się okres życia ludzi stawia nowe zadania skierowane na podtrzymanie optymalnej dla wieku sprawności ludzi starszych. Upowszechnianie sportu i aktywności ruchowej wśród osób niepełnosprawnych jest światowym kierunkiem działań skutkujących usprawnieniem i niwelowaniem barier pomiędzy ludźmi.

Wizją szkolenia jest to, aby sport zajmował coraz mocniejszą pozycję w szeroko pojmowanym systemie wartości indywidualnych i społecznych, służąc wszechstronnemu rozwojowi człowieka, w tym zachowaniu zdrowia i sprawności oraz wartościowemu zagospodarowaniu czasu wolnego. Obecnie na rynku pracy są animatorzy sportu jednak w wielu przypadkach nieposiadający kompetencji z zakresu przygotowania, organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych.

Efektem szkoleń będzie aktywizowanie lokalnej społeczności w ramach ich obecności i uczestnictwa w zawodach oraz imprezach sportowych. Podejmowanie przez zarządzających obiektami oraz animatorów działania mają zachęcić z jednej strony obywateli do odwiedzania obiektów sportowych, natomiast z drugiej umożliwić pozyskiwanie dodatkowych środków na funkcjonowanie i rozwój obiektu.

W ostatnich latach w krajach Unii Europejskiej, bardzo mocno rozwinęła się sieć usług rekreacyjnosportowych. Ośrodki w swojej ofercie zamieszczają między innymi różnorakie formy aktywności wywodzące się z narodowych i regionalnych tradycji. Zajęcia prowadzone podczas studium przybliżą beneficjentom polskie i światowe dziedzictwo w zakresie kultury fizycznej, widowisk sportowych, a także tematykę promocji zdrowia poprzez aktywność fizyczną. W zajęciach praktycznych uczestnicy poznają metodykę wielu form aktywności fizycznej, zasady organizowania i przeprowadzania imprez o sportowo-rekreacyjnym charakterze (takich jak: festyny, konkursy, pikniki). W ostatnich czasach daje się zauważyć rosnące zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się organizowaniem zajęć zarówno rekreacyjno-sportowych, turystycznych jak również warsztatowych, a nawet terapeutycznych (np. przeciwdziałanie agresji, stresom, chorobom cywilizacyjnym). Specjalność animator sportu i czasu wolnego daje właśnie szansę na pracę w rozwijających się branżach zajmujących się organizacją czasu wolnego ludzi w różnym wieku oraz o różnych oczekiwaniach i fizycznych możliwościach.
 

Miejsce pracy:

Szkolenie wychodzi naprzeciw potrzebom cywilizacyjnym w zakresie aktywności fizycznej, w szczególności związanej z rekreacją, zabawą i sportem. Beneficjenci kończący studium będą mogli prowadzić własną działalność gospodarczą lub podjąć pracę w ośrodkach sportoworekreacyjnych, rekreacyjnych, organizacjach społecznych, zajmujących się upowszechnianiem i organizacją sportu oraz rekreacji, takich jak: kluby fitness, siłownie, kręgielnie, kluby bilardowe, pływalnie, ośrodki sportów wodnych, aquaparki, hale sportowe, lodowiska czy towarzystwa zajmujące się krzewieniem kultury fizycznej i rekreacji.

Specjalistów takich poszukuje również branża hotelarska, firmy, agencje eventowe i zakłady pracy, placówki kulturalno-oświatowe, ośrodki agroturystyczne, domy opieki społecznej i sanatoria. 

Miejscem pracy animatora sportu i czasu wolnego są różnego rodzaju ośrodki w Polsce i poza jej granicami. 


Dla kogo?

1. Pracownicy lub osoby kandydujące do pracy:
- Obiekty wielofunkcyjne „Orlik 2012”;
- Boiska przyszkolne;
- Ośrodki sportowo-rekreacyjne.
2. Organizacje społeczne, zajmujące się upowszechnianiem i organizacją sportu oraz rekreacji, takie jak: kluby fitness, siłownie, kręgielnie, kluby bilardowe, pływalnie, ośrodki sportów wodnych, aquaparki, hale sportowe, lodowiska, ośrodki sportowo-rekreacyjne czy towarzystwa zajmujące się krzewieniem kultury fizycznej i rekreacji; 
3. Pracownicy branży hotelarskiej, firm, agencji eventowych i zakładów pracy, placówek kulturalno-oświatowych, ośrodków agroturystycznych, domów opieki społecznej i sanatoriów; 4. Osoby związane ze sferą organizacji kultury fizycznej i sportu tj. instruktorzy, trenerzy, nauczyciele wychowania fizycznego, organizatorzy zajęć i ew. zawodów, w tym osoby posiadające stosowne uprawnienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
5. Osoby zatrudnione w biurach podróży w obiektach hotelarskich, uzdrowiskach, ośrodkach wypoczynkowych, sportowych i rekreacyjnych, centrach rekreacji i odnowy biologicznej, które będą zajmować się animacją czasu wolnego i rekreacji;
6. Organizatorzy imprez sportowych;
7. Firmy zajmujące się turystyką sportową, incentive & sport, hospitality. Projekt skierowany jest ponadto do szeroko rozumianej organizacji sportowej, takiej jak: klub sportowy, związek sportowy, placówka sportowo – rekreacyjna w obszarze organizacji i animacji imprez sportowych.

Forma organizacyjna:
- zjazdy weekendowe (zazwyczaj dwudniowe) lub tryb wieczorowy (w tygodniu); 
- harmonogram do uzgodnienia z uczestnikami.

Pakiet uczestnika obejmuje:
- udział w zajęciach;
- certyfikat;
- materiały dydaktyczne;
- przerwy kawowe.

Warunki przyjęcia:
- Przyjęcie tylko na podstawie świadectwa i bez opłaty wpisowej;


Szkolenie trwa 120 godzin.

Program

Założenia programowe (wybrane przedmioty i zagadnienia)

Animacja sportu i rekreacji;
- Animacja czasu wolnego;
- Różne formy pracy animatora czasu wolnego;
- Metody pracy z osobami niepełnosprawnymi i starszymi;
- Animacja czasu wolnego przez sport i aktywny fizyczny wypoczynek;
- Animacja kulturalno-rekreacyjna w ośrodkach sportowych;
- Socjologia czasu wolnego;
- Podstawy psychologii sportu;
- Coaching;
- Podstawy marketingu i zarządzania;
- Marketing sportowy;
- Organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych;
- Uwarunkowania prawne organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych;
- Źródła finansowania imprez sportowo-rekreacyjnych;
- Komunikacja międzyludzka;
- Zachowanie konsumenta w sporcie;
- Elementy strategii zarządzania relacjami z klientami;
- Rola kibiców w tworzeniu widowiska sportowego;
- Warsztat doskonalenie umiejętności pracy z grupą oraz pobudzanie kreatywności;
- Rozwiązania międzynarodowe w zakresie animacji imprez sportowych.

Kadra 
CennikKoszt: 1 900zł.
Kontakt

http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt

tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: 

 

 

cdks b opiscdks b programcdks b kadracdks b rekrutacjacdks b cennikcdks b kontakt

Opis kierunku

Cel:

- Zdobycie nowych kompetencji, w tym umiejętności wykorzystania czynności kierowniczych i coachingowych do zwiększania efektywności, prowadzonych sportowców i zespołów;
- Inspirowanie trenerów gier sportowych do wymiany wiedzy i doświadczeń (interaktywna samoedukacja, moderacje).


Sytuacja na rynku:

Pracy z młodzieżą uzdolnioną poświęca się zdecydowanie za mało uwagi. Wynika to zarówno z braku wykwalifikowanej kadry przygotowanej do pracy w zespołach jak i sportach indywidualnych, a także wąskich kompetencji ograniczonych głównie do stosowania odpowiednich zestawów ćwiczeń. Wielu utalentowanych sportowców nie może rozwijać się, gdyż nie otrzymują odpowiedniego wsparcia trenera. Stąd też istnieje potrzeba kształcenia coachów, którzy dzięki zdobywanym kompetencjom, ciągłemu poznawaniu i odkrywaniu nowych obszarów będą efektywnie kierować karierą sportowca oraz prowadzić zespoły.
 

Dla kogo?

- Trenerów, instruktorów w sportach indywidualnych i zespołowych; 
- Osób pracujących w klubach, związkach i organizacjach sportowych; 
- Menedżerów sportowych współpracujących z zawodnikami; 
- Studentów i absolwentów uczelni sportowych; 
- Pracowników sektora promocji zdrowia; 
- Osób ze średnim wykształceniem, absolwentów liceów, techników i szkół wieczorowych.

Uczestnicy kończący szkolenie będą przygotowani do:

- kierowania klubowymi i reprezentacyjnymi zespołami sportowymi; 
- prowadzenia licencjonowanych zawodników; 
- koordynowania działalności akademii i szkółek edukujących uzdolnionych sportowców; 
- pracy w firmach menedżerskich; 
- scoutingu

 

Forma organizacyjna:
- zjazdy weekendowe (zazwyczaj dwudniowe) lub tryb wieczorowy (w tygodniu);
- harmonogram do uzgodnienia z uczestnikami.

Pakiet uczestnika obejmuje:
- udział w zajęciach;
- certyfikat;
- materiały dydaktyczne;
- przerwy kawowe. 

Warunki przyjęcia: Przyjęcie tylko na podstawie świadectwa i bez opłaty wpisowej;
 

Szkolenie trwa 80 godzin.

Program

Założenia programowe
Pionierski program szkoleń został opracowany w takich sposób, aby poszerzyć kompetencje kadry trenerskiej w obszarze dynamicznie rozwijającego się na zachodzie coachingu w takich obszarach jak:

1. Coaching
- Metody i techniki kierowania;
- Rodzaje coachingu. Coaching indywidualny a grupowy;
- Różnice pomiędzy trenerem a coachem;
- Lifestyle coaching – poszerzanie horyzontów;
- Zarządzanie talentami w sporcie;
- Rola coachingu w sytuacjach trudnych i kryzysowych;
- Tożsamość zawodnika i drużyny;
- Racjonalizacja podejmowanych decyzji.
2. Psychologia stresu;
3. Socjologia grupy;
4. Fizjologia wysiłku fizycznego;
5. Teoria treningu sportowego;
6. System odnowy biologicznej, definicja, cele i zadania;
7. Żywienie i dietetyka a wydolność organizmu;
8. Dobór narzędzi i zabiegów w zależności od dyscypliny;
9. Techniki relaksacyjne;
10. Psychoterapia;
11. Metody fizjoterapii;
12. Urazy sportowe – zasady działania, traumatologia, doraźna pomoc;
13. Animacja czasu wolnego;
14. Odbiorcy usług sportowych;
15. Podstawy zarządzania zasobem ludzkim;
16. Zarządzanie konfliktami;
17. Podstawy marketingu sportowego;
18. System informacji marketingowej. Badania marketingowe;
19. Komunikacja międzyludzka;
10. Rozwój osobisty i zawodowy.

 

Program stanowi innowacyjną adaptację współczesnej wiedzy na temat coachingu biznesowego, personalnego, organizacyjnego i zespołowego do potrzeb sportu profesjonalnego.
Uczestnicy analizować będą liczne studia przypadku (case studies) związane z procesem coachingu zarówno uzdolnionych graczy jak i zespołów sportowych.

Uczestnicy zdobędą ponadto umiejętności: 
- identyfikowania umiejętności sportowych;
- interaktywnego wspierania rozwoju sportowego; 
- kompletowania zespołów sportowych;
- tworzenia spójnej grupy sportowej.

 

Kadra 
CennikKoszt: 1 500zł.
Kontakt

http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt

tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: 

 

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

Studia podyplomowe: NAZWA

 
cdks b opis cdks b program cdks b kadra cdks b rekrutacja cdks b cennik cdks b kontakt

Opis kierunku pierwszy
Program drugi
Kadra trzeci
Cennik czwarty
Kontakt piąty

 

cdks b opiscdks b programcdks b kadracdks b rekrutacjacdks b cennikcdks b kontakt

Opis kierunkuSpecjalność: prowadzący grupowe lub indywidualne zajęcia taneczne z elementami terapii tańcem
Kurs obejmuje w całości 90 godzin dydaktycznych w formie zajęć teoretycznych, teoretyczno – praktycznych oraz praktycznych.
Program zawiera 14 modułów tematycznych podzielonych na różne długości jednostek czasowych od 2 do 30 godzin lekcyjnych, które mogą być grupowane, łączone lub dzielone w zależności od prognozowanej wydolności uczestników zajęć.
Celem programu jest przygotowanie jego uczestników do prowadzenia zajęć z elementami terapii tańcem.

Uczestnicy otrzymają wybrane narzędzia do wprowadzania elementów terapeutycznych w zajęcia taneczne. Pozwalają one nie tylko na głębszą rozwojowa pracę na zajęciach tanecznych (nie tylko osobistą, ale również w kontekście prowadzenia zajęć - jeśli ktoś jest już instruktorem), ale również na umiejętność pracy z grupą w sensie komunikacji i jej integracji. Kurs umozliwia poznanie konkretnych narzędzi przydatnych w pracy z trudnym odbiorcą. Pozostałe zajęcia są pomyślane tak, by poszerzyć zasób wiedzy i kompetencji z tańca ogólnie względem rozwoju świadomości ciała i zaznajomienia z wybranymi formami ruchu i tańca. Zajęcia prowadzi wysoko wykwalifikowana kadra.

Kurs daje możliwość zapoznania się z terapeutycznym podejściem do tańca w empirycznej formie.

Czas trwania kursu i tryb zajęć: Tryb weekendowy (5-6 zjazdów).

Zajęcia prowadzone są w wyspecjalizowanych salach.

Program
L. p.Tematyka zajęć.
Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia teoretyczne.
Liczba godzin lekcyjnych.
1.Podstawowe informacje z zakresu przygotowania do zajęć kursu i ich bezpieczeństwa.
Zasady udzielania pierwszej pomocy.
2
2.Wybrane zagadnienia z historii tańca.
Gatunki i style tańca.
4
3.Wybrane elementy z metodyki i dydaktyki tańca.
Struktura i przygotowanie konspektu zajęć.
Specyfika pracy z uczestnikami zajęć w różnym wieku: dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i seniorami.
4
4.Wybrane elementy anatomii funkcjonalnej i biomechaniki. Fizjologiczne uwarunkowania wysiłku fizycznego.
Obciążenia i czynniki ryzyka w uprawianiu tańca.
4
5.Organizacja, zarządzanie i marketing imprez tanecznych.
Pozyskiwanie funduszy.
Nawiązywanie współpracy z ośrodkami i instytucjami  kultury i sportu w wymiarze lokalnym, regionalnym i międzynarodowym.
2
6.Psychologiczne aspekty ruchu i tańca.4
 Razem godzin lekcyjnych:20
 
 
L. p.Tematyka zajęć.
Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia teoretyczno – praktyczne.
Liczba godzin lekcyjnych.
1.Teoria tańca i choreologia.
Podstawy teoretycznej i praktycznej analizy ruchu człowieka.
5
2.Taniec i muzyka. Wybrane elementy z historii muzyki.
Relacja muzyki i tańca.
Podstawy rytmiki.
3
3.Prawidłowa postawa ciała i ekonomia ruchu w tańcu. Zabezpieczenie przed kontuzjami.2
 Razem godzin lekcyjnych:10
 
L. p.Tematyka zajęć.
Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia praktyczne.
Liczba godzin lekcyjnych.
1.Kompozycja i podstawy tworzenia choreografii.
Wprowadzenie do improwizacji i improwizacji w kontakcie.
8
2.Rozgrzewka i schłodzenie ciała po wysiłku jako ważny element zajęć tanecznych.
Ćwiczenia wzmacniające i uelastyczniające mięśnie – wybrane elementy treningu siłowego i stretchingu.
2
3.Taniec współczesny i jego różne oblicza.
Techniki modern, release, taniec fizyczny.
8
4.Techniki pracy z ciałem wspomagające dla tańca: pilates, joga, barre au sol, sztuki walki.6
5.Elementy terapii tańcem.30
 Zaliczenie sprawnościowe.
Zaliczenie teoretyczno – praktyczne .
6
(2 x 3)
 Razem godzin lekcyjnych:60
Kadramgr Paulina Wycichowska
CennikKoszt: 1 400 zł.
Kontakt

http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt

tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: 

 

 

cdks b opiscdks b programcdks b kadracdks b rekrutacjacdks b cennikcdks b kontakt

Opis kierunkuSpecjalność: prowadzący zespół taneczny
Kurs obejmuje w całości 90 godzin dydaktycznych w formie zajęć teoretycznych, teoretyczno – praktycznych oraz praktycznych.
Program zawiera 17 modułów tematycznych podzielonych na różne długości jednostek czasowych od 2 do 10 godzin lekcyjnych, które mogą być grupowane, łączone lub dzielone w zależności od prognozowanej wydolności uczestników zajęć.
Celem programu jest przygotowanie jego uczestników do prowadzenia zajęć dla zespołów tanecznych.
Program
L. p.Tematyka zajęć.
Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia teoretyczne.
Liczba godzin lekcyjnych.
1.Podstawowe informacje z zakresu przygotowania do zajęć kursu i ich bezpieczeństwa.
Zasady udzielania pierwszej pomocy.
2
2.Wybrane zagadnienia z historii tańca.
Gatunki i style tańca.
4
3.Wybrane elementy z metodyki i dydaktyki tańca.
Struktura i przygotowanie konspektu zajęć.
Specyfika pracy z uczestnikami zajęć w różnym wieku: dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i seniorami.
4
4.Wybrane elementy anatomii funkcjonalnej i biomechaniki. Fizjologiczne uwarunkowania wysiłku fizycznego.
Obciążenia i czynniki ryzyka w uprawianiu tańca.
6
5.Organizacja, zarządzanie i marketing imprez tanecznych.
Pozyskiwanie funduszy.
Nawiązywanie współpracy z ośrodkami i instytucjami  kultury i sportu w wymiarze lokalnym, regionalnym i międzynarodowym.
2
6.Budowa oprawy widowiska tanecznego.
Wybrane elementy wiedzy o scenografii, kostiumologii, wyposażeniu i oświetleniu scenicznym.
2
 Razem godzin lekcyjnych:20
 
 
L. p.Tematyka zajęć.
Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia teoretyczno – praktyczne.
Liczba godzin lekcyjnych.
1.Teoria tańca i choreologia.
Podstawy teoretycznej i praktycznej analizy ruchu człowieka.
5
2.Taniec i muzyka. Wybrane elementy z historii muzyki.
Relacja muzyki i tańca.
Podstawy rytmiki.
3
3.Prawidłowa postawa ciała i ekonomia ruchu w tańcu. Zabezpieczenie przed kontuzjami.2
 Razem godzin lekcyjnych:10
 
L. p.Tematyka zajęć.
Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia praktyczne.
Liczba godzin lekcyjnych.
1.Kompozycja i podstawy tworzenia choreografii.
Wprowadzenie do improwizacji i improwizacji w kontakcie.
8
2.Rozgrzewka i schłodzenie ciała po wysiłku jako ważny element zajęć tanecznych.
Ćwiczenia wzmacniające i uelastyczniające mięśnie – wybrane elementy treningu siłowego i stretchingu.
2
3.Taniec współczesny i jego różne oblicza.
Techniki modern, release, taniec fizyczny.
10
4.Techniki pracy z ciałem wspomagające dla tańca: pilates, joga, barre au sol, sztuki walki.8
5.Wybrane elementy i słownictwo tańca klasycznego.4
6.Wybrane elementy tańca ludowego i tańców źródłowych. Polskie tańce narodowe.10
7.Wybrane elementy i charakter współczesnych form ulicznych: hip hop, popping i locking, parkour.
Popularne formy fitnessowo – taneczne: zumba.
4
8.Podstawowe kroki popularnych tańców w parach: walc, salsa, swing, tango argentyńskie.8
 Zaliczenie sprawnościowe.
Zaliczenie teoretyczno – praktyczne .
6
(2 x 3)
 Razem godzin lekcyjnych:60
Kadramgr Paulina Wycichowska
CennikKoszt: 1 400 zł.
Kontakt

http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt

tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: