Komunikat

Użytkowniku, przeglądasz archiwalną wersję strony. Jej zawartość przedstawia stan na 07.03.2023 r.

Aktualna wersja witryny Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu znajduje się pod adresem: www.awf.poznan.pl
znaki rp strona www
AWF Poznan bez Barier Logo

INFORMACJA O PROJEKCIE

Numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Numer i nazwa Działania: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych
Instytucja, w której wniosek zostanie złożony: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Numer naboru: POWR.03.05.00-IP.08-00-DOS/20
Numer projektu: POWR.03.05.00-00-A021/20
Okres realizacji projektu: od: 2021-01-01 do: 2023-10-31
Tytuł projektu: AWF Poznań bez Barier
Budżet: 3 527 625,00 zł
Realizacja: Zastępca Kanclerza – dr Damian Doleciński


ZAŁOŻENIA

Obszar 1 – Struktura organizacyjna jednostki ds. dostępności
Powołane zostanie Biuro Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami, w którym zatrudnione będą dwie osoby. Umożliwi to podejmowanie działań na większą skalę, a tym samym zmierzających do zapewnienia dostępności Uczelni w większym niż do tej pory zakresie. Poza tym, działania kierowane będą nie tylko
do studentów, kandydatów na studia czy pracowników z niepełnosprawnościami, ale również
do asystentów świadczących usługi asysty wspomagającej oraz pozostałych pracowników zatrudnionych w Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu. Opracowana zostanie struktura organizacyjna biura a także zakres jego działania.

Obszar 2 – Architektura
Planowane inwestycje architektoniczne istotnie wpłyną na zwiększenie dostępności Uczelni. Zostaną:
• udostępnione informacje oraz mapy z położeniem poszczególnych jednostek organizacyjnych Uczelni
w formie elektronicznej,
• zainstalowane pętle indukcyjne w salach wykładowych,
• zakupiona i zamontowana winda w budynku Rektoratu,
• przystosowane wjazdy wyposażone w szlabany celem umożliwienia osobom niepełnosprawnych dojazd jak najbliżej wejścia do obiektu stosując kontrolę dostępu przez montaż kamer odczytujących tablice rejestracyjne pojazdu z oprogramowaniem.

Obszar 3 – Technologie wspierające
Planowane inwestycje w technologie wspierające istotnie wpłyną na zwiększenie dostępności Uczelni.
Zostaną:
• zakupione i zamontowane pętle indukcyjnych w wybranych pomieszczeniach w budynkach Uczelni
co zwiększy dostępność edukacji dla osób z niepełnosprawnością słuchu,
• przystosowane wjazdy wyposażone w szlabany celem umożliwienia osobom niepełnosprawnych dojazd jak najbliżej wejścia do obiektu stosując kontrolę dostępu przez montaż kamer odczytujących tablice rejestracyjne pojazdu z oprogramowaniem,
• zakupiona i zainstalowana platforma e-learningu, która stworzy m. in. możliwość pełnej komunikacji osób z niepełnosprawnościami z pracownikami,
• zakupiona i zainstalowana platforma intranetowa do komunikację pomiędzy pracownikami, która stworzy m. in. możliwość pełnej komunikacji pomiędzy osobami zatrudnionymi
z niepełnosprawnościami, jak również umożliwi im pracę zdalną,
• dostosowanie stron www do standardu WCAG 2.0.

Obszar 4 – Procedury
Przygotowane i wdrożone zostaną procedury zapewniające przestrzeganie standardów dostępności, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi w zakresie: architektonicznym, edukacyjnym (dydaktycznym), cyfrowym, rekrutacji. Celem wytycznych zapewniających dostępność w ww. zakresach będzie stworzenie szczegółowych procedur ustanawiających minimalne wymogi
i uwzględniających standardy dążące do zapewnienia dostępności. Wszystkie procedury będą aktualizowane/wypracowywane wspólnie z zainteresowanymi jednostkami i osobami na zasadach równości, partnerstwa oraz partycypacji.

Obszar 5 – Wsparcie edukacyjne
Zapewniona zostanie dostępność materiałów dydaktycznych w formie cyfrowej poprzez zakup i instalację platformy e-learningu, na której umieszczone zostaną dostosowane treści. Wsparcie edukacyjne będzie miało charakter szczegółowy i adresowane będzie zarówno do pracowników dydaktycznych Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, jak i studentów z uwzględnieniem wszystkich rodzajów i stopni niepełnosprawności.

Obszar 6 – Szkolenia podnoszące świadomość niepełnosprawności
Przeprowadzone zostaną zaawansowane i kompleksowe szkolenia z poszczególnych zagadnień dotyczących niepełnosprawności, które będą obejmowały wszystkie sześć obszarów dostępności
z odpowiednim udokumentowaniem. Szkolenia będą skierowane do nauczycieli akademickich jak
i pracowników administracyjnych Uczelni:
• Szkolenie: student ze spektrum autyzmu i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
w procesie dydaktycznym;
• Szkolenie: student z niepełnosprawnością narządu wzroku w procesie dydaktycznym;
• Szkolenie: student z niepełnosprawnością narządu słuchu, zaburzeniami głosu i mowy w procesie dydaktycznym;
• Szkolenie: student z chorobą przewlekłą (choroby układu oddechowego i krążenia, pokarmowego, układu moczowo-płciowego i inne procesie dydaktycznym;
• Szkolenie: student z niepełnosprawnością narządu ruchu i neurologiczną w procesie dydaktycznym;
• Szkolenie: student z zaburzeniami zdrowia psychicznego w procesie dydaktycznym;
• Szkolenie dla osób prowadzących serwisy internetowe z zakresu ich dostępności dla osób niepełnosprawnych;
• Szkolenie dla obsługi (pracownicy administracji, osiedla akademickiego) z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych;
• Szkolenie dla obsługi (biblioteki) z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych;
• Szkolenie dla obsługi (centrum obsługi studenta) z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych;
• Szkolenie dla pracowników z zakresu podnoszenia świadomości o osobach niepełnosprawnych
w zakresie prowadzonych inwestycji (likwidacja barier);
• Szkolenie dla studentów (przedstawiciele w postaci starostów, samorządu studenckiego, doktoranckiego) z zakresu podnoszenia świadomości o osobach niepełnosprawnych.