Dla rozwoju biznesu i marki, a także dla bezpieczeństwa
W miniony piątek studenci oraz pracownicy AWF Poznań wzięli udział w szkoleniu z kompetencji cyfrowych. Uczestnicy zdobytą wiedzę mogą wykorzystać w rozwoju biznesu, marki osobistej, a także w celu poprawy bezpieczeństwa w wirtualnej rzeczywistości.
Media społecznościowe odmieniły oblicze marketingu – tym hasłem przedstawiciel Fundacji Jeden Uniwersytet, przeprowadzającej szkolenie, rozpoczął piątkowe spotkanie. Do jakiej zmiany nawiązywał? Do umożliwienia mniejszym przedsiębiorstwom oraz jednoosobowym działalnościom dotarcia poprzez materiały reklamowe do potencjalnych klientów. Reklamę w mediach społecznościowych może stworzyć każdy. Warto jednak wiedzieć, jak zrobić to dobrze.
Prowadzący przybliżył uczestnikom proces myślowy ułatwiający określenie grupy docelowej dla danej branży i biznesu, a także narzędzia, które w prosty sposób odnajdą odbiorców reklam m.in. na portalu Facebook. Zwrócił także uwagę na to, jak istotne jest testowanie różnych ustawień, a następnie ich analizowanie w celu osiągnięcia najwyższej skuteczności.
Drugi blok tematyczny szkolenia poświęcony był innowacyjnemu i kreatywnemu myśleniu. Praca w grupach nad kilkoma ćwiczeniami zobrazowała w jaki sposób, korzystając z dotychczasowych osiągnięć rynku, zaproponować odbiorcom innowacyjne rozwiązanie ich problemów. Podsumowaniem pracy było zaprojektowanie aplikacji i jej krótkie zaprezentowanie.
Na zakończenie, ku przestrodze, poruszony został temat cyberbezpieczeństwa. Oprócz danych o naszej aktywności w internecie analizowanej i przekazywanej reklamodawcom, także sami, świadomie udostępniamy prywatne informacje. Relacje z podróży czy wyjść ze znajomymi, plany na weekend, zdjęcia z pupilami, wydarzenia z pracy i studiów – to wszystko znajduje się na profilach w mediach społecznościowych, które często są profilami otwartymi. Omówione zostały także m.in. prowadzenie dziennika aktywności w internecie, metody wykorzystywane przez cyberprzestępców w celu zainstalowania złośliwego oprogramowania i uzyskania danych poufnych, oraz sposoby na podniesienie swojego bezpieczeństwa.
Szkolenie zorganizował Dział Marketingu i Karier AWF Poznań wraz z Fundacją Jeden Uniwersytet oraz Przestrzeń from Facebook. Prelegentami byli przedstawiciele Fundacji: Jakub Janiec, Dariusz Janiec – absolwenci AWF Poznań, oraz Aleksander Olejniczak.
Prowadzący przybliżył uczestnikom proces myślowy ułatwiający określenie grupy docelowej dla danej branży i biznesu, a także narzędzia, które w prosty sposób odnajdą odbiorców reklam m.in. na portalu Facebook. Zwrócił także uwagę na to, jak istotne jest testowanie różnych ustawień, a następnie ich analizowanie w celu osiągnięcia najwyższej skuteczności.
Drugi blok tematyczny szkolenia poświęcony był innowacyjnemu i kreatywnemu myśleniu. Praca w grupach nad kilkoma ćwiczeniami zobrazowała w jaki sposób, korzystając z dotychczasowych osiągnięć rynku, zaproponować odbiorcom innowacyjne rozwiązanie ich problemów. Podsumowaniem pracy było zaprojektowanie aplikacji i jej krótkie zaprezentowanie.
Na zakończenie, ku przestrodze, poruszony został temat cyberbezpieczeństwa. Oprócz danych o naszej aktywności w internecie analizowanej i przekazywanej reklamodawcom, także sami, świadomie udostępniamy prywatne informacje. Relacje z podróży czy wyjść ze znajomymi, plany na weekend, zdjęcia z pupilami, wydarzenia z pracy i studiów – to wszystko znajduje się na profilach w mediach społecznościowych, które często są profilami otwartymi. Omówione zostały także m.in. prowadzenie dziennika aktywności w internecie, metody wykorzystywane przez cyberprzestępców w celu zainstalowania złośliwego oprogramowania i uzyskania danych poufnych, oraz sposoby na podniesienie swojego bezpieczeństwa.
Szkolenie zorganizował Dział Marketingu i Karier AWF Poznań wraz z Fundacją Jeden Uniwersytet oraz Przestrzeń from Facebook. Prelegentami byli przedstawiciele Fundacji: Jakub Janiec, Dariusz Janiec – absolwenci AWF Poznań, oraz Aleksander Olejniczak.