O karierze praktycznie na Targach Pracy AWF
Jak być dobrym dietetykiem? Jak można zbudować ścieżkę kariery w jednej firmie? Od czego zacząć? Czy warto wyjechać do Australii do pracy? Jakich zarobków oczekiwać? Czym różni się sukces od kariery? Na te i inne pytania udzielali wczoraj odpowiedzi podczas wykładów, prezentacji i prelekcji zaproszeni goście i przedstawiciele pracodawców podczas Targów Pracy AWF.
Na studentów czekali pracodawcy z sektora sportu, wychowania fizycznego, fizjoterapii, zdrowia, urody, animacji i biznesu z ofertą ponad 50 stanowisk pracy, chętni do rozmowy i wyjaśnień dotyczący firmy.
Wśród wystawców znalazł się tegoroczny Pracodawca Roku - Grupa Hotelowa Orbis. Jej przedstawicielka, dyrektor rejonu i dyrektor hotelu Novotel Poznań Centrum, Małgorzata Kalinowska-Klimek mówiła, jak zbudować ścieżki kariery w jednej firmie. - Możecie zacząć od pokojówki i recepcjonistki, a w kilka lat zostać dyrektorem hotelu - mówiła, podając przykłady.
Podczas prelekcji o tym, jak być dobrym i rzetelnym dietetykiem mówi gość specjalny Dorota Traczyk, dietetyk, autorka niedawno wydanej książki „Legalny doping, naturalna dieta dla aktywnych”.
- Najlepiej się wyspecjalizować w jakiejś dziedzinie. Ja na przykład zajmuję się tylko sportowcami. Radziłabym jak najwcześniej zdobywać rzetelną wiedzę i zacząć działać jeszcze na studiach - mówiła. - Po pięciu latach pisania bloga, miałam gotowy materiał na książkę. Gdy pojawiła się propozycja z wydawnictwa, zebranie tego w książkę zajęło mi zaledwie półtora miesiąca - opowiadała autorka książki „Legalny doping, naturalna dieta dla aktywnych”.
- Trener personalny musi przede wszystkim dociec, o co tak naprawdę chodzi klientowi. Bo klienci mają czasem nierealne oczekiwania, np. schudnąć „do wesela” czyli przez miesiąc 40 kilo - opowiadał. I co wtedy robić? - o własnych doświadczeniach opowiadał trener personalny - Paweł Kolacki.
Z kolei o tym m.in., co opłaca się wrzucać na facebooka i kiedy oraz jak budować zasięgi po zmianach przepisów, mówiły przedstawicielki agencji marketingu internetowego „Widoczni”. Dawały też trafne rady, jak budować content marketing.
Benia Abramowicz, właścicielka firmy Taxodus – księgowa i praktyk biznesu wyjaśniała, jak zarabiać leganie nie zakładając dzielności i jak zdobyć dotację na własny biznes.
Arleta Błachowiak-Strzyżewska, coach, doradca kariery i pracownik AWF w indywidulanych rozmowach pomagała obrać ścieżkę kariery oraz poprawić dokumenty rekrutacyjne.
W specjalnie zaaranżowanym studio studenci, ale też zaproszeni goście, chętnie robili sobie profesjonalne zdjęcia biznesowe!
Grupa Hotel Orbis ufundowała wszystkim kawę, soki, szarlotkę i… sushi. Sushi master z hotelu Novotel z uśmiechem serwował przez cały dzień futomaki, hosomaki czy nigiri.
Oprócz tego, że firmy miały dla naszych studentów ofert pracy, porady i konkursy, ufundowały mnóstwo atrakcji, np. darmowy voucher na kolację. Studenci, którzy rzetelnie zbierali potwierdzenia obecności na prelekcjach i zaangażowali się w rozmowy z pracodawcami, wzięli udział w losowaniu szeregu atrakcyjnych nagród. Więcej na facebook.com/poznanawf/
Wśród wystawców były firmy: Extreme Planet, Biuro Podróży Frajda Sp. z o. o., PR9 Sp. z o. o., Orbis S.A., Grupa TSO Sp. z o. o., Fundacja „Wspólnym Krokiem” Łódź, Camp Leaders Poland sp. z o.o., Chris Turystyka i Rekreacja, Hotel Trzy Wyspy ze Świnoujścia, GO Sport Polska Sp. z o.o., Football Academy Sp. z o.o., Australia Study, Grecos Holiday Sp. z o.o., Rehabilis, Fregata Swimming, AIESEC oraz Trener Osiedlowy AWF.