Integration Week 2021/2022 - semestr wiosenny
Z początkiem marca oficjalnie powitaliśmy kolejną grupę nowych "Erasmusów" w progach naszej uczelni, którzy pomimo trwającej pandemii przyjechali do nas na semestr letni z Hiszpanii, Portugalii, Turcji, Francji oraz z Węgier.
Sekcja Współpracy z Zagranicą zorganizowała dla nich w dniach od 1 do 10 marca br. w ramach „Integration week” szereg warsztatów promujących nasz kraj i region oraz imprez o charakterze sportowym. Pan mgr Marek Piasta w ciekawy dla studentów sposób przedstawił najważniejsze informacje dotyczące historii i kultury naszego kraju. Wiedzę zdobytą podczas wykładu studenci z pewnością wykorzystają podczas swojego pobytu w Polsce. Nie zabrakło też warsztatów z języka polskiego z mgr Kamilą Gandecką. Język polski studenci ocenili jako niesamowicie trudny ale i zabawnie „trzeszczący”. Prawdziwym wyzwaniem było przeczytanie napisu na koszulkach: "chrząszcz brzmi w trzcinie". Koszulki z logo programu Erasmus+ oraz inne gadżety studenci otrzymali w ramach pakietu powitalnego na spotkaniu z koordynatorem uczelnianym mgr Małgorzatą Nawrocką.
Sekcja Współpracy z Zagranicą zorganizowała dla nich w dniach od 1 do 10 marca br. w ramach „Integration week” szereg warsztatów promujących nasz kraj i region oraz imprez o charakterze sportowym. Pan mgr Marek Piasta w ciekawy dla studentów sposób przedstawił najważniejsze informacje dotyczące historii i kultury naszego kraju. Wiedzę zdobytą podczas wykładu studenci z pewnością wykorzystają podczas swojego pobytu w Polsce. Nie zabrakło też warsztatów z języka polskiego z mgr Kamilą Gandecką. Język polski studenci ocenili jako niesamowicie trudny ale i zabawnie „trzeszczący”. Prawdziwym wyzwaniem było przeczytanie napisu na koszulkach: "chrząszcz brzmi w trzcinie". Koszulki z logo programu Erasmus+ oraz inne gadżety studenci otrzymali w ramach pakietu powitalnego na spotkaniu z koordynatorem uczelnianym mgr Małgorzatą Nawrocką.
Ciekawym wydarzeniem był cykl warsztatów z komunikacji międzykulturowej prowadzonych przez dr hab. Karolinę Buczkowską-Gołąbek dotyczących komunikacji międzykulturowej. W ramach zaproponowanych przez prowadzącą ćwiczeń i zabawy studenci mieli możliwość doświadczenia specyfiki komunikacji w pracy grupowej, zmierzenia się z powiedzeniem: „Nie oceniaj książki po okładce”. Nieliczni studenci rozpoczynali swój warsztatowy dzień od przerwy lunchowej, gdzie serwowano smaczne kanapki i ciasteczka.
Po krótkim zwiedzaniu naszego kampusu studenci udali się na wycieczkę zabytkowym autobusem Jelcz 43 z przewodnikiem, który opowiadał o historii, architekturze i topografii naszego miasta. Trasa specjalnie wynajętego autobusu wiodła traktem Królewsko- Cesarskim przez najciekawsze zakątki naszego miasta, dzięki temu studenci prześledzili dzieje Poznania.
Kolejnym punktem programu było przejście na Stary Rynek i skosztowanie tradycyjnego polskiego obiadu: pysznego żurku w chlebie oraz pierogów.
Następnego dnia udali się do Rogalowego Muzeum Poznania, gdzie dowiedzieli się ciekawostek na temat tradycyjnych rogali świętomarcińskich, a także mieli okazje nie tylko ich spróbować, ale także samemu przygotować, pomagając mistrzowi w wypieku rogali. Podczas pracy towarzyszyła nam spora dawka śmiechu, co zawdzięczamy świetnemu poczuciu humoru prowadzącego warsztaty oraz samym studentom, którzy bez oporów zgłaszali swój udział w zajęciach. Studenci byli autentycznie ciekawi naszej historii, tradycji i zwyczajów i zadawali mnóstwo pytań.
Interaktywna lekcja historii w Bramie Poznania pozwoliła zapoznać się z dziejami naszego miasta i początkami państwa polskiego. Aby stawić czoło kolejnemu wyzwaniu studenci uzupełnili straty energetyczne posilając się pyszną pizzą i udali się na lodowisko POSIR-u, na Malcie. Śmiechu było co nie miara, cześć studentów założyła po raz pierwszy na nogi łyżwy i z przerażeniem stawiała pierwsze kroki na lodzie. Żywe rytmy były doskonałą okazją, żeby przełamać „ pierwsze lody”.
Okazją do integracji z polskimi studentami był również turniej bowlingowy rozegrany 4 marca br. w Centrum Rozrywki Gravitacja. Grę urozmaiciły zabawne konkurencje takie jak np.: rzut niedominującą ręką, rzut z obrotu, rzut tyłem itp.
Dużą atrakcją okazała się wycieczka do Centrum Szyfrów Enigma.
Studenci obejrzeli unikalną ekspozycję, która w angażujący odbiorców sposób pokazuje historię złamania szyfrów Enigmy, a także prezentuje sposoby utajniania informacji na przestrzeni dziejów. Dzięki multimedialnej, nowoczesnej ekspozycji studenci zapoznali się z historią złamania przez polskich kryptologów: Mariana Rejewskiego, Henryka Zygalskiego i Jerzego Różyckiego szyfrów niemieckiej maszyny Enigma. Wystawa ta upowszechnia i popularyzuje tę nieznaną historię, bo wkład polskich matematyków w zwycięstwo aliantów w II wojnie światowej jest nadal słabo znany lub zupełnie zapomniany. Jak się okazało historia sukcesu polskich matematyków była im całkowicie nieznana a wyjście do multimedialnego muzeum okazało się ciekawą przygodą i prawdziwym wyzwaniem dla umysłu.
Wspólne wyjścia i imprezy sportowe w ramach integration week” miały na celu ułatwienie zagranicznym studentom integracji ze sobą oraz społecznością lokalną i akademicką. Nasi goście z zagranicy mogli doświadczyć pierwszego kontaktu z obcą dla nich kulturą i oswoić się z nowym miejscem i językiem.
Po krótkim zwiedzaniu naszego kampusu studenci udali się na wycieczkę zabytkowym autobusem Jelcz 43 z przewodnikiem, który opowiadał o historii, architekturze i topografii naszego miasta. Trasa specjalnie wynajętego autobusu wiodła traktem Królewsko- Cesarskim przez najciekawsze zakątki naszego miasta, dzięki temu studenci prześledzili dzieje Poznania.
Kolejnym punktem programu było przejście na Stary Rynek i skosztowanie tradycyjnego polskiego obiadu: pysznego żurku w chlebie oraz pierogów.
Następnego dnia udali się do Rogalowego Muzeum Poznania, gdzie dowiedzieli się ciekawostek na temat tradycyjnych rogali świętomarcińskich, a także mieli okazje nie tylko ich spróbować, ale także samemu przygotować, pomagając mistrzowi w wypieku rogali. Podczas pracy towarzyszyła nam spora dawka śmiechu, co zawdzięczamy świetnemu poczuciu humoru prowadzącego warsztaty oraz samym studentom, którzy bez oporów zgłaszali swój udział w zajęciach. Studenci byli autentycznie ciekawi naszej historii, tradycji i zwyczajów i zadawali mnóstwo pytań.
Interaktywna lekcja historii w Bramie Poznania pozwoliła zapoznać się z dziejami naszego miasta i początkami państwa polskiego. Aby stawić czoło kolejnemu wyzwaniu studenci uzupełnili straty energetyczne posilając się pyszną pizzą i udali się na lodowisko POSIR-u, na Malcie. Śmiechu było co nie miara, cześć studentów założyła po raz pierwszy na nogi łyżwy i z przerażeniem stawiała pierwsze kroki na lodzie. Żywe rytmy były doskonałą okazją, żeby przełamać „ pierwsze lody”.
Okazją do integracji z polskimi studentami był również turniej bowlingowy rozegrany 4 marca br. w Centrum Rozrywki Gravitacja. Grę urozmaiciły zabawne konkurencje takie jak np.: rzut niedominującą ręką, rzut z obrotu, rzut tyłem itp.
Dużą atrakcją okazała się wycieczka do Centrum Szyfrów Enigma.
Studenci obejrzeli unikalną ekspozycję, która w angażujący odbiorców sposób pokazuje historię złamania szyfrów Enigmy, a także prezentuje sposoby utajniania informacji na przestrzeni dziejów. Dzięki multimedialnej, nowoczesnej ekspozycji studenci zapoznali się z historią złamania przez polskich kryptologów: Mariana Rejewskiego, Henryka Zygalskiego i Jerzego Różyckiego szyfrów niemieckiej maszyny Enigma. Wystawa ta upowszechnia i popularyzuje tę nieznaną historię, bo wkład polskich matematyków w zwycięstwo aliantów w II wojnie światowej jest nadal słabo znany lub zupełnie zapomniany. Jak się okazało historia sukcesu polskich matematyków była im całkowicie nieznana a wyjście do multimedialnego muzeum okazało się ciekawą przygodą i prawdziwym wyzwaniem dla umysłu.
Wspólne wyjścia i imprezy sportowe w ramach integration week” miały na celu ułatwienie zagranicznym studentom integracji ze sobą oraz społecznością lokalną i akademicką. Nasi goście z zagranicy mogli doświadczyć pierwszego kontaktu z obcą dla nich kulturą i oswoić się z nowym miejscem i językiem.